Kaukokiito kattaa koko maan!

Kaukokiito kuljettaa rahtisi kaikkialle Suomeen. Yksittäisen kuljetuksen tarjouspyyntö on helppo tehdä yrityksen sivuston kautta. Sinun tulee vain täyttää yrityksesi tiedot sivustolta löytyvään lomakkeeseen ja lähettää tarjouspyyntö yritykselle. Tutustut tämän artikkelin kautta muun muassa Kaukokiidon pohjoisessa sijaitseviin terminaaleihin ja johtoryhmään yrityksen taustalla.

Pohjoisen terminaalit

Kaukokiidolla on useita terminaaleja Pohjois-Suomessa. Kajaanin terminaali sijaitsee osoitteessa Timperintie 18, 87400 Kajaani ja Kemin osoitteessa Tervolantie, 94500 Lautiosaari. Kuusamon terminaali löytyy osoitteesta Revontulentie 8, 93600 Kuusamo ja Oulun terminaali osoitteesta Terminaalitie 5, 90400 Oulu. Rovaniemellä terminaali sijaitsee osoitteessa Ahjotie 17, 96320 Rovaniemi ja Ylivieskassa osoitteessa Tehdastie 3, 84100 Ylivieska.

Johtoryhmä Kaukokiidon taustalla

Kaukokiito korostaa tuotteiden ammattimaista kohtelua ja aikatauluissa pysymistä. Yrityksellä on reilun 60 vuoden kokemus alalta ja yrityksessä painotetaan jatkuvan oppimisen periaatetta. Nämä periaatteet ovat johtaneet siihen, että yrityksestä on tullut alansa johtava yksityinen toimija koko Suomessa.

Yrityksen toimitusjohtajana toimii Petri Angervuori. Johtajana, markkinoijana, asiakaspalvelijana ja varatoimitusjohtajana toimii Jarmo Lilja, henkilöstöjohtajana Tuuli Kiiski, myyntijohtajana Timo Maijala, hallintojohtajana Pauli Jokiniitty, kehityksen ja ICT-alan johtajana Samuli Toivonen ja tuotantojohtajana Henri Koort. Hallituksen puheenjohtajana toimii Ville Koramo ja sen jäseninä Pekka Auramaa, Henri Jussila, Riku Vainio ja Jan Kortesalo. Hallituksen varajäseninä toimivat Karri Koramo, Matti Esko, Timo Heiskanen ja Timo Louhivaara.

Historia pähkinänkuoressa

Kaukokiidon toiminta alkoi jo 50-luvulla, sillä yritys perustettiin vuoden 1953 huhtikuussa. Ensimmäisen toimipisteensä yritys sai Helsinkiin, Hakaniementorille. 60-luvulla yrityksessä toimi jo yli 100 liikenteenharjoittajaa. Kuorma-autoja yrityksellä oli noin 600 kappaletta. Vuonna 1961 Tampere sai Pohjoismaiden nykyaikaisimman tavaraterminaalin. 70-luvulla yrityksen toiminta laajentui voimakkaasti ja varastohallien rakentaminen aloitettiin. Yritys alkoi myös ylläpitää Kaukokiito-motellia.

Kuljetusala eli voimakkaan kilpailun ja keskittymisen aikaa 80-luvulla ja vuosikymmenen vaihteessa alkanut lama vaikutti runsaasti kuljetusalaan. Yrityksellä oli kunnia saada ISO-9002-laatustandardi 90-luvulla, ja 2000-luvulla elettiin jälleen voimakasta kasvuaikaa. Yritys investoi sekä terminaaleihin että kalustoonsa. 2010-luvulla yritys sai uuden uutukaisen toiminnanohjausjärjestelmän, jota kutsutaan tuttavallisesti Repsikaksi. Repsikka auttaa vastaamaan yrityksen laajaan palvelutarjontaan ja sen mukanaan tuomiin haasteisiin. Uuden järjestelmän avulla on mahdollista seurata kuljetuksia kollitasolla reaaliajassa.